Dołącz do milionów miłośników kawy wspierających rolników Fairtrade w walce ze skutkami zmian klimatu.
W tym roku w dniach 13 do 15 maja chcemy wspólnie zorganizować największą na świecie przerwę na kawę Fairtrade pod nazwą World Fairtrade Challenge! Możesz podać liczbę filiżanek kawy Fairtrade wypitych w ciągu trzech dni lub zaprosić rodzinę i przyjaciół na przerwę na kawę Fairtrade w większym gronie.
Dlaczego World Fairtrade Challenge?
Anomalie pogodowe znacznie utrudniają rolnikom uprawę i zbiór plonów. Innym efektem zmian klimatu jest rozprzestrzenianie się nowych szkodników i chorób. W obliczu tych trudności rolnikom i ich rodzinom coraz trudniej jest wyhodować i sprzedać dostateczną ilość plonów, która pozwoliłaby im przetrwać.
Fairtrade oferuje rolnikom tak bardzo potrzebną płynność finansową. Oprócz tego, dzięki fachowym poradom w zakresie technologii rolnictwa, producenci mogą poszerzać swoje kompetencje i inwestować w strategie eliminacji i minimalizacji skutków zmian klimatu. Wybierając kawę Fairtrade, wspierasz drobnych producentów kawy w walce z negatywnym wpływem zmian klimatu na ich pracę i życie, po to by dalej mogli produkować ziarna, którymi się delektujemy.
Dołącz do akcji
Podejmij wyzwanie i zorganizuj największą przerwę na kawę w okolicy (a może i na świecie?). Możesz też rzucić wyzwanie sąsiadom, współpracownikom albo członkom rodziny.
Zarejestruj swoją przerwę na kawę
To bardzo proste i zajmie ci tylko krótką chwilę. Wejdź na www.fairtradechallenge.org
Zaproś możliwie najwięcej osób
Wspólnie możemy wysłać światu jasny komunikat: Jeżeli każdy z nas będzie codziennie pić kawę Fairtrade, rolnicy otrzymają wsparcie potrzebne do kontynuowania produkcji ziaren, którymi się delektujemy.
Rzuć wyzwanie innym
Możesz to zrobić poprzez serwisy społecznościowe lub serwis World Fairtrade Challenge, zachęcając ich do organizacji przerw na kawę Fairtrade w gronie przyjaciół, rodziny lub sąsiadów.
Zamów bezpłatnie materiały
Zachęcamy do zamówienia m.in. plakatów informujących o World Fairtrade Challenge oraz/lub kartek pocztowych zachęcających do wzięcia udziału w akcji.
Źródło: www.fairtrade.org.pl