Dzień Listonoszy to dobra okazja, żeby raz na zawsze pożegnać się z niechcianymi ulotkami i gazetkami reklamowymi.
Nasze skrzynki pocztowe oraz klatki schodowe pełne są różnego rodzaju ulotek, katalogów, ofert. Większość z nas nie czyta tych reklam i tylko denerwuje się bałaganem. Jeśli zsumujemy ulotki dostarczane do naszego domu przez rok i pomnożymy przez ilość gospodarstw domowych w Polsce okaże się, że jak strasznie dużo drzew poświęconych zostało na tą wątpliwą reklamę i ile śmieci powstało. Ale można temu w prosty sposób zaradzić. Wystarczy nakleić na skrzynkę pocztową oraz na drzwi mieszkania naklejkę informującą, że nie życzymy sobie reklam na wycieraczce i w skrzynce na listy.
Pobierz plik z naklejkami na skrzynkę i wydrukuj na papierze samoprzylepnym. Potnij precyzyjnie naklejki i rozdaj je wszystkim zainteresowanym, rodzinie, sąsiadom, przyjaciołom, współpracownikom.
Spróbuj namówić administrację osiedla, by zamontowała przy wejściu do klatki schodowej pojemnik na zbędne reklamy, dozorca będzie mógł je oddać na makulaturę.
Co jeszcze możemy zrobić? Wielu z nas cyklicznie otrzymuje pocztą katalogi i oferty, które bez otwierania trafiają na stertę z makulaturą. Często zupełnie nieświadomie podpisując umowę ze sklepem, bankiem, siecią telefonii komórkowej czy wypełniając kupon konkursowy godzimy się na przesyłanie takich materiałów, które w rzeczywistości nas nie interesują. Poproś nadawcę o wykreślenie z bazy danych i zaprzestanie wysłania reklam.
Chroń drzewa – unikaj rezygnuj z otrzymywania ulotek!